Coating

Hydrofobe coating komt ook in de natuur voor. Bladeren van bomen en planten stoten water af waardoor druppels er vanaf stromen. Dit noemen we het afparelend-effect.

Deze eigenschap bootsen we na met de Proteam Hydro Coating op basis van siliciumdioxide. Oppervlakken die behandeld zijn met deze coating zijn dus sterk waterafstotend, minder gevoelig voor vervuiling en dus eenvoudig schoon te houden.

De award-winnende Proteam Hydro Coating is een innovatieve “lakverzegeling” welke aangebracht wordt op het frame én de onderdelen. Het is een lak bescherming zoals geen andere op de markt en is baanbrekend door de Siliciumdioxide (SiO₂) technologie.

Siliciumdioxide is een belangrijk bestanddeel van glas, het is zeer hard, vrijwel onoplosbaar en bestand tegen veel chemicaliën. De ultradunne laag die met onze coatings wordt gevormd is extreem hydrofobisch, langhoudend en onzichtbaar. Coatings met SiO2 worden ook wel “Liquid Glass”-coatings genoemd: het oppervlak wordt voorzien van een glaslaagje op nanoschaal.

 

Wat zijn de voordelen van de Proteam hydro coating ten opzichte van de bestaande waxen en sprays?:


  • Zeer duurzame oplossing, eenmaal correct aangebracht zal de coating voor jaren de lak en andere delen op de fiets beschermen.
  • Extreem water- en vuilafstotende hydrofobische eigenschappen. Vuil zal zich niet meer hechten.
  • Wassen en algemeen onderhoud wordt veel makkelijker.
  • Behoud veel langer de glans.
  • Matte lakken blijven veel langer een volle luxe uitstraling geven.
Review van fiets.nl
  • Proteam coating

    Slide title

    Write your caption here
    Button

Essentieel bij het aanbrengen van de hydro coating is dat de oppervlakken die je gaat behandelen brandschoon en vetvrij zijn. Eens ontvet, met de pre-coat degreaser, dek je de ketting af met huishoudfolie of neem je de ketting van de fiets. Want je wil vooral het risico niet lopen dat er olie of smeer van de ketting onder de coating geraakt.

Je kan de hydro coating aanbrengen met applicators (wattenschijfjes) of door middel van airbrush. De eerste techniek is iets minder efficiënt dan de tweede omdat je met een spuitpistool de coating overal gelijkmatig kunt aanbrengen, ook in de kleine hoekjes en kantjes die je met de applicators veel minder gemakkelijk kunt bereiken.

Met het airbrushpistool kan je de hydro coating heel gemakkelijk en gelijkmatig aanbrengen. Daarom is dit de techniek die bij orsobici wordt toegepast.


Je kan het op alle harde ondergronden aanbrengen, dus ook de velgen, de spaken en zo. Op de aandrijving werkt het niet want de wrijving van de ketting op de cassette en de kettingbladen zal het product snel doen wegslijten. Maar op de cranks, de pedalen en het hart van de remschijven kan je het zeker aanbrengen. Komt er wat op het remoppervlak terecht, dan is dat geen drama. De schijven kunnen een beetje beginnen ‘zingen’ maar na twee – drie keer flink doorremmen is de coating weggesleten en heb je er geen last meer van.

Review van Grinta.be

Prijzen Coating aanbrengen:

Hardtail MTB of Racefiets:

Goed gereinigd aangeleverd of nieuw: € 100,00 incl BTW 

Fully MTB of E-bike of trekking bike

Goed gereinigd aangeleverd of nieuw: € 125,00 incl BTW 

Andere type fietsen: prijs op aanvraag.

Eventuele meerprijs voor extra schoonmaakwerk of een pre-coating wasbeurt : Premium bikewash: 30€

Na het aanbrengen moet de fiets 12 uur drogen/ uitharden en 72u niet in aanraking komen met water.

FAQ over coating

  • Mijn fiets gaat reeds een 4-tal jaar mee, is het dan nog aangewezen dit product te gebruiken?

    Ongeacht de leeftijd van je fiets is de coating een absolute meerwaarde. De glans van glansgelakte oppervlakten zal hoger worden en in het geval van een matte lak zal de coating de kleurdiepte herstellen en daarna beschermen.

  • Kun je bevestigen dat deze ook voor mat carbon geschikt is?

    Jazeker, ook carbon heeft altijd een vorm van lak of hars om het te beschermen tegen uv-stralen en daar kan de coating zonder problemen op aangebracht worden.

  • Hoeveel keer kan ik met 15 ml een volledige fiets behandelen en hoeveel keer per jaar is dit nodig?

    Antwoord: 15 ml is voldoende om 1 fiets volledig te behandelen, want de coating wordt zeer dun opgebracht en is zeer zuinig in gebruik. Na het aanbrengen van de coating is de fiets voor een zeer lange periode beschermd. Bij juist aanbrengen en onderhouden met de Proteam Foam and Fix shampoo is een standtijd van 2 jaar zeker haalbaar.

  • Hoe breng ik de coating aan?

    Dat kan op twee manieren, namelijk met een meegeleverde applicator of een airbrush. Bij de sets wordt een volledige gebruiksaanwijzing geleverd en voor onze klanten hebben we een instructievideo gemaakt.

  • Ik heb geen wachtwoord om de instructievideo te bekijken

    Na het bestellen van een complete Proteam Hydro Coating-set krijgen onze klanten diverse bevestigingse-mails. In een van die e-mails staat ook het wachtwoord voor de video. De video is dus alleen door klanten te bekijken.

  • Moet ik de coating drogen met een infraroodlamp?

    Nee, de coating moet 12 uur bij kamertemperatuur drogen.

  • Hoe lang blijft de coating zitten?

    Als alle stappen netjes gevolgd worden, zal de coating tot twee jaar zijn werk blijven doen.

  • Kan ik de fiets gewoon wassen en afspuiten met een hogedrukreiniger?

    Ja, een hogedrukreiniger heeft geen nadelig effect op de coating en als bij het wassen de speciale onderhoudsshampoo gebruikt wordt, zal dat de werking van de coating ondersteunen. Dreft, Dasty en andere huis-tuin-en-keukenmiddelen worden niet aangeraden.

  • Breng ik de coating op alle oppervlakken aan?

    Nee, de “zachte” delen van de fiets, zoals zadel, handvatten en banden, worden niet behandeld. Ook verende delen, aandrijflijn en schijfremmen van de fiets behandelen we niet. Verder brengen we de coating op alles aan.

Meer informatie verkrijgen over (het aanbrengen van) de fietscoating? Neem dan contact op met Orsobici via: orsobici@telenet.be.

Orsobici contacteren
Share by: